ШКОЛА ІНТЕЛЕКТУАЛЬНИХ ВИДІВ СПОРТУ

Школа інтелектуальних видів спорту в своїй історії налічує уже більше двох десятків років. За цей час з невеличкого гуртка виріс клуб, а згодом була створена школа, в якій працює вже не один тренер, а декілька педагогів та навчається щорічно близько двох сотень вихованців.

Історія започаткування школи поринає у далекий 1992 рік. Мотивуючись ідеєю створення навчального осередку, який присвятив би свою діяльність розвитку розумових здібностей дітей та молоді, в 1992 році виникла пропозиція створити гурток з гри Ґо в Рівненському міському Палаці дітей та молоді. Ця ідея базувалась на попередньому річному досвіді існування такого гуртка в рівненському обласному ліцеї-інтернаті, який за сумісництвом вів Шевчук Віктор Володимирович, співробітник одного з науково-дослідних інститутів міста. На гурток в ліцеї-інтернаті виділялось усього декілька годин на тиждень і займатись в ньому могла лише обмежена кількість учнів ліцею. Недарма кажуть у народі: не було б щастя, та нещастя допомогло! У 1992 році відділ НДІ, в якому працював Шевчук В.В., був ліквідований і виникла потреба пошуку нового місця роботи. Ось тут і виникла ідея перетворити маленький гурток, який був лише як хобі, в гурток більшого масштабу, який міг би стати більш доступним не лише для учнів ліцею, а й для усіх учнів Рівного а також і основним місцем роботи для Віктора Володимировича. Анонсовану Шевчуком В.В. пропозицію підтримала директор Рівненського міського Палацу дітей та молоді Первушевська Ірина Олександрівна, яка побачила в цій ідеї величезний стратегічний потенціал для розвитку, і, як показала практика, вона не помилилась. Ось так і був заснований фундамент нинішньої Школи інтелектуальних видів спорту. Ну, а далі почався поступовий розвиток одного невеличкого гуртка в більш масштабну навчальну структуру.

Практика викладання гри Ґо показала, що для багатьох дітей і батьків ця гра виявилась надто складною і кількість охочих дійти до фінішу освоєння хоча би початкових базових знань була невеликою. Тому, щоб на довший час затримати дітей в гуртку, виникла ідея ввести в програму навчання простіші для розуміння ігри: рендзю та реверсі. А потім добавились і шахи, шашки Стратего та інші. Ідея виявилась вдалою. Таким чином гурток Ґо перетворився в гурток логічних ігор. Насправді, дійсно є великий попит на загальний розвиток інтелекту дітей за допомогою логічних ігор, в той час як освоювати вид спорту Ґо можуть далеко не всі. Тому на сьогоднішній день більша частина учнів Школи займаються в групах, які вивчають різні ігри, і лише декілька груп більш досконало вивчають гру Ґо, яка, власне кажучи, і дає найбільший розвиваючий ефект.

Ідея вивчення різноманітних інтелектуальних ігор привела до перетворення гуртка в клуб логічних ігор. Різноманітність ігор в клубі давала можливість кожній дитині знайти свою улюблену. А між тим, клуб кількісно збільшувався, популярність інтелектуальних ігор серед учнівської молоді міста постійно зростала і з'явились всі передумови реорганізації клубу в школу інтелектуальних ігор. Такий момент настав у 2000-му році. Саме тоді клуб логічних ігор було реорганізовано в Школу інтелектуальних ігор.

Головною метою Школи є розвиток інтелекту учнів,  самореалізація творчої особистості вихованців школи через спортивно-тренувальну діяльність та досягнення високих результатів у ряді інтелектуальних видів спорту. Головним тренажером для розвитку інтелекту використовується гра Ґо, унікальність якої доказана дослідженнями японських учених-медиків. Також, на початковому рівні, використовуються достатньо популярні у нас шахи і шашки та ряд маловідомих в Україні ігор, які своїм позитивним впливом на дитину не поступаються їм, і мають свої особливості у впливі на розвиток інтелекту. До них, зокрема, належать: рендзю, Отелло (реверсі), стратего, сьоги, сянці. В навчальному процесі передбачається також і варіативна складова, яка дає можливість кожному педагогу проявляти свій особливий педагогічний підхід до реалізації завдань школи та застосовувати в навчальному процесі ще більшу кількість інтелектуальних ігор.

В листопаді 2015 року пройшов ребрендинг школи з перейменуванням її у Школу інтелектуальних видів спорту. Це пов’язано з тим, що всі основні досягнення Школи були саме в спортивній площині. Саме спортивні досягнення учнів Школи стали її візитівкою та створили її успішний імідж. Тому, не зважаючи на те, що в Школі є достатньо багато  груп загального інтелектуального розвитку, які займаються ознайомленням з різноманітними інтелектуальними іграми, основним напрямком діяльності вважається заняття видом спорту Ґо. Учні тих груп, які спеціалізуються на грі Ґо як на виді спорту, приймають активну участь в змаганнях різного рівня (міських, обласних, всеукраїнських, міжнародних).

В 1996 році вихованці гуртка вперше взяли участь в Юнацькому Чемпіонаті Європи (ЮЧЄ). А уже в 1999 році було здобуто і перше призове місце:  бронзова нагорода на ЮЧЄ, яку здобув у віковій категорії до 12 років син Віктора Володимировича Михайло Шевчук. Крім того, Михайло отримав ще й путівку на Юнацький Чемпіонат Світу (ЮЧС). З того часу вихованці Школи щорічно здобувають призові місця на всеукраїнських змаганнях з Ґо та часто досягають високих успіхів на міжнародних змаганнях. Вони неодноразово ставали чемпіонами Європи серед юнаків та дівчат в різних вікових категоріях. Так, наприклад, у 2016 році Валерій Крушельницький став срібним призером ЮЧЄ у віковій категорії до 16 років. Найкращі вихованці школи здобувають призові місця і в категорії серед дорослих, як на Чемпіонатах Європи, так і на Чемпіонатах Світу.

В Школі постійно активно ведеться робота по присвоєнню спортивних розрядів і звань. Так, наприклад, Андрію Кравцю та Артему Качановському присвоєно спортивне звання майстра спорту України міжнародного класу, а Богдану Жураковському - майстра спорту України. На сьогоднішній день вони складають кістяк національної збірної України з виду спорту Ґо. В 2016 році вони стали чемпіонами Європи на Командному Чемпіонаті Європи. Крім того, кілька десятків учнів отримали спортивні розряди від 3-го юнацького спортивного розряду до кандидата в майстри спорту України. Цей список щорічно поповнюється новими спортсменами-розрядниками. За підсумками 2016 року згідно рейтингів Мінмолодьспорту вид спорту Ґо приніс нашій державі 6508 спеціальних рейтингових очок, серед яких вихованці ШІВС здобули 4471 очко. Тобто, ¾ успіху виду спорту Ґо в Україні зробили вихованці ШІВС.

Найвищим досягненням серед вихованців Школи стало здобуття майстром спорту України міжнародного класу Артемом Качановським бронзової нагороди на Чемпіонаті Світу в 2013 році, що було своєрідним рекордом для європейських гравців, так як до цього часу за всю кілька-тисячолітню історію гри Ґо європеєць ставав призером Чемпіонату Світу лише один раз і то після багаторічної підготовки у японських майстрів цієї гри, в той час як Артем не мав можливості брати участь в систематичному навчанні у азійських майстрів цієї гри. Тому, це досягнення дійсно є найвищим досягненням серед європейців. Воно не пройшло не поміченим в Україні і міністр Мінмолодьспорту особисто поздоровив Артема з цим чудовим досягненням.

Ще одним найвищим досягненням в творчому портфоліо Школи є перемога Артема Качановського у кваліфікаційному професійному турнірі Європейської Федерації Ґо в 2016 році. Вперше в Україні він отримав сертифікат професійного європейського гравця Ґо, яких, станом на початок 2017 року, налічується всього лише 5-ть на всю Європу.